Vastgoed in vennootschap: doen of niet doen?2020-11-03T14:09:27+01:00

eBook: Vastgoed in vennootschap: doen of niet doen?

In deze onzekere tijden, hebben de Belgen meer dan ooit die baksteen in de maag. Voor velen is het nog altijd de ‘houvast’ bij uitstek.

alle eBooks
Vastgoed in vennootschap: doen of niet doen?

Korte samenvatting:

Als je je bedrijfsactiviteiten onderbrengt in een vennootschap is het meestal maar echt zinvol en fiscaal
aantrekkelijk, als je niet het geld naar je privé haalt, want dan betaal je op het einde van de rit evenveel belastingen dan in een eenmanszaak. Dus een van de betere ideeën is vastgoed kopen met jouw vennootschap…

Is dit wel zo… Of is dit wel een aanrader in alle gevallen?
Dit bekijken we in deze nieuwe e-book in detail. We overlopen alle mogelijke scenario’s en wegen de pro’s en contra’s tegen elkaar af. Ook hebben we bijzondere aandacht voor bv. het appartement aan de kust van de vrije beroeper. Of hoe kan je het ‘voordeel alle aard’ beperken…?

Veel leesgenot!
Met vriendelijke groeten,

Iven De Hoon

Koop dit boek nu voor 19 EUR (Excl. BTW)

(Onmiddellijke PDF download, editie 2020, 67 pagina’s)

Door dit boek te lezen, leert u:

  • Waarom zou een onroerend goed in een vennootschap interessant kunnen zijn?
  • U gebruikt zelf het vastgoed in de vennootschap. Zijn deze kosten wel altijd aftrekbaar?
  • U gebruikt zelf het vastgoed in de vennootschap. Hoe zit het met het zgn. ‘voordeel van alle aard’?
  • Als het vastgoed wordt verhuurd dan is er een duidelijk verschil tussen de personenbelasting en de vennootschapsbelasting.
  • U verhuurt uw vastgoed aan uw eigen vennootschap? Wat zijn de fiscale gevolgen?
  • Wat zijn de gevolgen als het onroerend goed (privé-eigendom) later wordt verkocht?
  • Wat is het fiscale plaatje als het eigendom van de vennootschap later wordt verkocht?
  • Wat te doen met het onroerend goed in de vennootschap?
  • Is er verder geen oplossing die de voordelen van de vennootschapsbelasting en de personenbelasting combineert?
  • De gezinswoning ook in de vennootschap?
  • Hoeveel registratiebelasting (vlaanderen) moet u betalen en is er een verschil tussen vennootschappen en privé – personen?
  • Besluit

Als u vragen heeft, wij zijn hier om ze te beantwoorden. We houden van onze klanten en we helpen je graag op welke manier dan ook of luisteren gewoon naar je verhaal.  Voor het geval dat: hier vindt u antwoorden op enkele veelgestelde vragen.

Is onze informatie juist!?2020-06-17T11:32:06+02:00

Geachte lezer,

Wij gaan niet over één nacht ijs. We proberen ons van de andere informatie op het internet te onderscheiden door:

  • alleen correcte en actuele informatie aan te bieden
  • een team van experten uit verschillende disciplines houden onze teksten dan ook actueel
  • elk artikel of ebook is geschreven en/of nagelezen door een of meerdere specialisten in hun domein

Het geheel wordt op deskundige wijze gecoördineerd door Iven De Hoon met zijn jarenlange ervaring en uitgebreid netwerk.

Wij zijn trouwens steeds op zoek naar experten om ons team te versterken. U kan ons steeds mailen op: info@dehoon-dhp.com.

Merkt u in een tekst of een ebook een fout of onnauwkeurigheid op, gelieve ons dan te contacteren op: info@dehoon-dhp.com

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?2020-05-20T11:55:19+02:00

PayPal, VISA, MasterCard en American Express.
Wij gebruiken Payhip als een veilige kassa, alle betalingen worden afgehandeld door Paypal en Stripe.
En nee, ze slaan uw creditcardgegevens niet op hun servers op. (Uiteraad!)

Kan ik betalen met een bankoverschrijving?

Dat kan uiteraard ook!
1. Gelieve het volledige bedrag inclusief BTW te storten naar:
(Met vermelding van het boek dat u wenst)

Vitosha ITC EOOD
BANK: DSK Bank
IBAN: BG47STSA93000025819092
BIC/SWIFT:    STSABGSF

2. U stuurt een betalingsbewijs naar hallo@bespaarbelastingen.be en wij bezorgen u dan uw bestelling via email.

 

Krijg ik een factuur?2020-05-18T15:37:50+02:00

Klanten die een factuur nodig hebben, kunnen automatisch een factuur genereren via een link op hun email bevestiging.
Wanneer klanten op de link “Heb je een factuur nodig? -> Genereren” klikken, kunnen ze hun gegevens inclusief een btw-nummer invoeren om een ​​pdf-factuur te genereren.

Hoe zit het met de EU-btw? Moet ik mijn volledige adres opgeven?2020-05-18T15:37:28+02:00

Vanaf 1 januari 2015 veranderen de regels rondom de btw-plaats van levering van diensten in de Europese Unie. De btw-wet van de Europese Unie van 2015 vereist dat alle verkopen van digitale items (zoals onze e-boeken) in de EU btw betalen op basis van de locatie van de klant.

Hoewel het misschien niet nodig lijkt om een ​​adres te vragen om een ​​digitaal item te ontvangen, is een factuuradres helaas een van de klantgegevens die we volgens de EU-btw-wet van 2015 moeten verkrijgen.

Is er een geld-terug-garantie?2020-05-18T15:37:06+02:00

Ja absoluut! Helemaal geen risico – onze 100 dagen niet-goed-geld-terug-garantie houdt je veilig. Aarzel niet om je aankoop terug te sturen. U krijgt uw geld terug zonder vragen of voorwaarden!

Ik heb een vraag die hier niet wordt behandeld2020-05-18T15:36:02+02:00

Maak je geen zorgen! Neem dan contact met ons op via het contactformulier. We helpen je graag zo snel mogelijk!

Over de auteur

Iven De Hoon

Iven De Hoon studeerde rechten (Universiteit Antwerpen) en haalde een bijzonder licentie in ‘Fiscaliteit en Boekhoudkundig Onderzoek’ (Vlerick Institute, Universiteit Gent). In 2009 won hij de ‘Willoughby Memorial Price’ (St. Jezus College Oxford).

Hij was ruim 15 jaar hoofdredacteur van de succesvolle adviesbrieven Tips en Advies Belastingen en Tips en Advies Vastgoed van uitgeverij Indicator. Hij schreef ook diverse boeken en bijdragen inzake fiscaliteit, waaronder ‘Belastingparadijzen’ en ‘Hoe maak ik mij onzichtbaar voor de fiscus’ (Roularta Books).

Go to Top